הכרה בזכויות רפואיות

תוכן עניינים

הכרה בזכויות רפואיות על מנת לקבל את הזכויות שלכם חייגו אלינו וקבלו ייעוץ ראשוני חינם ללא כל התחייבות.

כבני אדם, וללא הבדלי גזע, מין, רקע אקונומי וכו', בראש מעיינינו, בריאות האהובים שלנו ובריאותנו שלנו. זוהי דאגה קיומית בסיסית, שכן ליקויים במצבנו הבריאות, מביאים לפגיעה ברווחתנו, למניעת הטיפול במשפחתנו, הימנעות מחיי קהילה ועוד.

אנו מוכנים להקריב קורבנות ולשלם מחירים כבדים, בכדי להבטיח לעצמנו ולמשפחותינו, אריכות ימים בבריאות.

הזכות לבריאות, היא זכות בסיסית בזכויות האדם, ומוגדרת כרווחה גופנית, נפשית וחברתית מלאה, וכי כל אדם זכאי להנות מרמת הבריאות הגבוהה ביותר שניתן להשיג. כך מנוסחת בחוקת ארגון הבריאות העולמי.

יחד עם זאת, זכויות בריאותיות, אינן עולות בקנה אחד עם ההכרה בזכויות בטיוח רפואיות.

זכויות בריאות בישראל

על פי החוק הישראלי, כל תושב בישראל, מכוסה בביטוח בריאות, המקנה לו שירותי בריאות במסגרת הציבורית. יתרה מכך, גם אי תשלום החובות עבור ביטוח זה, עדיין לא יעיב על זכותו של התושב, לקבלת שירותים רפואיים.

מאידך, זכויות רפואיות מוגדרות כזכויות מתוקף שינוי במצב בריאותי, כתוצאה מתאונות, פציעות, מחלות וכו', בגינן יתבע הניזוק, להכרה בשינויים הללו, ובזכויותיו הרפואיות, הן מהמדינה והן מחברות הביטוח, במידה והוא מבוטח בהן במסגרת ביטוח רפואי פרטי ו/או תביעת אובדן כושר עבודה.

בירוקרטיה ואטימות

הכרה בזכויות רפואיות, הינה הליך ארוך ומפרך, שתחילתו במוסד לביטוח לאומי, אשר לרוב מערים קשיים רבים, מעביר את מבקש ההכרה מסכת עינויים של ממש, הכרוכה גם בוועדה רפואית אחת או יותר, ומעכב את תהליך ההכרה בזכויותיו גם בחברות הביטוח השונות, אשר נתמכות לרוב על החלטות הביטוח הלאומי.

קיימים ארגונים ומשרדים, לרבות עורכי דין, אשר מומחיותם, התמודדות עם הבירוקרטיה המציקה. הם בעלי ניסיון ובקיאים בחוק, בעלי תודעת שירות גבוהה ובעיקר, מטרתם לאפשר לנפגע למצות את מלוא זכויותיו, בכל מוסדות המתאימים.

הזכאים להכרה בזכויות רפואיות

קיימות קטגוריות זכאות, בגינן יש לפנות בהליך של הכרה בזכויות רפואיות, ואלו הם:

פגיעות ותאונות עבודה

נכות כללית

תאונות אישיות

סיעוד

החמרה ו/או שינוי במצב בריאותי כתוצאה ממחלה

זכויות רפואיות

כל מי שהוכרו זכויותיו הרפואיים, יוכל להנות מהטבות וסיוע כגון:

מענקים

קצבאות

טיפול צמוד

הקלות והנחות

תו נכה

פטור ממס

קיימים אנשים רבים הסובלים מבעיות רפואיות, המקנות להם הטבות כמו קצבאות בבטוח לאומי, הקלות במס, הנחות בארנונה וכו', והם אפילו אינם מודעים לכך.

קיימים רבים, שפשוט אינם מעוניינים להיכנס למלכודת הבירוקרטיה, איסוף מסמכים ומילוי טפסים, עמידה בוועדות ולהילחם במלחמות מתישות האורכות זמן רב. לכל אלו, כדאי להיעזר בנותני שירות מומחים בתחום.

תביעות ביטוח והכרה בזכויות רפואיות על ידי חברות הביטוח, יכולה להיות סבוכה עוד יותר. חברות הביטוח, הן בעלות אמצעים וסוללות עורכי דין וייעוץ משפטי, שיעשו את המיטב לבנות אסטרטגיה, באמצעותה יוכלו לדחות את התביעה ולכן מתחזקת הנחיצות באנשי מקצוע שיובילו וילוו את התביעה.

לייעוץ ראשוני חינם ללא התחייבות - השאירו פרטים

דילוג לתוכן